Sömn i fokus

/
1 Comments
Mårten: Denna dag började ganska sent (med våra mått mätt). Jag blev väckt av Therese strax efter 7, då var det dags för mig att lösa av henne med Josefine. Då vi kom inte kom i säng förrän kl 01, var vi båda ganska trötta. Therese var såklart tröttare, då hon tagit nattvakten. Jag gick upp, åt frukost och drack en snabb kopp kaffe, allt för att hinna så mycket som möjligt innan Josefine vaknade. Köket ordnades till, diskmaskinen laddades och lite disk försvann från bänken. Josefine sov vidare, jag hann ta en snabb tur på "jonte" (vilket är det samma som cykel på stockholmska) till Skotten och köpa bullar. Det var nog den snabbaste turen hittills. Tillbaka i huset var det första jag hörde när jag kom in ett skrik. Dags att ta upp tjejen från vaggan. Jag satte henne i Baby Björnen. Hon protesterade lite till en början men fann sig i situationen och somnade så sött. BINGO. Två lediga händer! Fortsatte plocka undan "saker" hemma, det verkar vara det som binder ihop alla barnfamiljer, det finns ALLTID saker att plocka upp, plocka undan eller städa bort. Therese gick helt självmant upp vid kl 12. Då hade vi båda fått ganska bra med sömn inför fortsättningen av dagen. Väl uppe tog vi en tur på stan, åt glass och jag fick tag i ett par nya inlines. Josefine sov sött i vagnen nästan hela tiden vi var i stan.
Innan vi gick iväg till Peter och Pernilla för middag, fick Josefine träna på att lyfta huvudet lite. Det gick bra till en början, men humöret kan ändras snabbt som Ni kan se på bilderna.








You may also like

1 kommentar:

Familjen Malmqvist sa...

Oj, så stor hon börjar bli. Tur att vi kommer hem lite i sommar så hon inte växer ifrån mig alldeles. Hon är ju jätteduktig. Pussa henne från mig!!!Puss från Moster

Använder Blogger.