1:a maj

/
0 Comments
Mårten: 06.30 gick jag och Josefine upp - morgonstund har ... (den som myntade det uttrycket skulle jag vilja tala med) Med en deklaration i ena handen och vagnen i den andra bar det av mot stan och Skatteverket. En dag till godo! En ganska lång promenad, men kallt och fint vårväder gjorde gott - jag vaknade till ordentligt och Josefine sov gott i vagnen. Två rätt av två möjliga. Väl hemma igen efter 1,5 timmar på promenad, sov hon fortfarande, då satte jag mig på terassen och läste tidningen. Det var kallt, men en jacka löste problemet. Skönt med trädäck ... Sedan fortsatte dagen i sakta mak med trädgårdsarbete.

Josefine kunde under en kort stund sitta i Babysittern på terassen och "gilla läget". Men denna period med "gillande av läget" är för tillfället ganska kort. Men skam den som inte försöker.

På eftermiddagen blev det promenad till stan hela familjen för att handla mat. På kvällen hade vi tusen saker vi skulle göra, men Josefine var alldeles för gnällig för något utav det. Hungrig, trött, hungrig, trött och ... så fortsatte det fram till 22.30, då hon äntligen somnade. För att vakna vi 23 igen. Puh ...


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.