jau åsso, mamma

/
0 Comments
För er icke-skåningar betyder rubriken "Jag också, mamma". Nu har svartsjukan/avundsjukan från Josefines sida börjat visa sig. Inte på något elakt sätt utan Josefine är fortfarande väldigt gosig och kramig mot Madeleine, utan det visar sig med att allt vad jag gör med Madeleine ska jag också göra med Josefine. Har jag Madeleine i knäet vill Josefine också sitta där (tur man har två ben), hjälper jag Madeleine med påklädningen ska jag hjälpa Josefine ( hon sa det så tydligt själv i förra veckan "- Hjälp mig mamma, som med Madeleine).
Här har Josefine pressat ner sig i badstolen som Madeleine sitter i ibland.

Här fotograferade jag Madeleine på hennes 7-månaders dag och Josefine satt/låg/hoppade bredvid och sa "- jau åsso, mamma jau åsso".

Igår var vi på BVC och Josefine fick sin 2-a dos av Twinrix vaccinet. Vi berättar alltid dagen innan vad som ska hända så hon visste att hon skulle få en spruta men rädd är hon i varje fall inte. När vi skulle hoppa på cyklen och cykla ner till BVC så sa hon "- mamma, när jag fått spruta och plåster vill jag ha pepparkaka och saft", det fick hon nämligen på BVC efter svininfluensa sprutan för två veckor sedan. Men än är det inte slut på sprutor, under vecka 3 väntar dos 2 av svininfluensavaccinet.
Idag kom vintern till skåneland. Vi fick ca 10 cm snö och -6 grader. Fram med skidkläder och pulka och ut i snön. Tyvärr var det för kallt för att göra snögubbe men Josefine och jag gjorde en massa snöänglar och sprang och jagade varandra i snön.



You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.