Palmfestivalen anno 2013

/
0 Comments
Palmfestivalen, den festival som får alla trelleborgare att gå man ur huse gick av stapeln som traditionen lovar, sista helgen i augusti. Vi var såklart på plats för att ta del av allt. Knallar, hoppborgar, tivoli, mat och den största regnskur jag sett ... 

Madeleine var laddad innan vi skulle ner ... 


... liksom Josefine ...


Vi startade som vanligt på ena delen av gågatan och jobbade oss sakta men säkert mot centrum. Jo, det går inte fort med vagn, 2 vuxna och tre barn ... och för att stilla hungriga magar blev det en kaka inköpt som stöd för något lokalt handbollslag ...


Lite åkande på tivolit han vi också med ...


... det går inte att ta fel på glädjen hos Lukas eller hur?


Alla barnen älskar att åka karusell eller andra typer av attraktioner. Ju fortare desto roligare ... ibland faller inte äpplena så långt ifrån trädet!





Men vad vore en marknad utan munkar ... inte mycket!


Mmmm ...


OK, jag är väl med på kort då ... om jag får äta min munk sen ...


Detta ser verkligen ut som vilken marknad som helst ... utomlands, fullt av krimskrams, men det är väl en del av charmen med marknader antar jag ...


En trött men lycklig familj tog sig hemåt på kvällen och somnade gott efter en härlig eftermiddag och kväll på marknaden.


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.