Kitesurf ... måste det blåsa?

/
0 Comments
Kitesurfning, det är något jag sett på TV och som ser riktigt roligt ut. Därför passade det jättebra att jag fick en dag kitesurfing i present av våra vänner Sandra och Markus. Så var det då dags att "casha in" på den presenten ... 


Vi stack till Höllviken, nära bron till Skanör/Falsterbo. Vädret var strålande och vi stack dit hela familjen.


Detta är nog den bästa (och enda) bilden när jag faktiskt fick upp draken i luften. Kändes lite som ett nederlag, men det var svårare än jag trodde och det blåste dessutom för lite. Det fick jag bekräftat av Markus som hade samma problem.


Men ingen kitesurfing utan en "Jag ser iallafall ut som om jag kan åka"-bild ...


Lukas och och tjejerna hade roligt på stranden, jag menar, vad är roligare än att bli uppkastad i luften när man är liten?


På kvällen fortsatte vi ner mot vattnet vid Ljunghusen för lite middagsgrillning vid ett vindskydd. Så mysigt och då kom Therese scoutkunskaper till nytta vid görandet av eld.


Tänk att grillad korv utomhus smakar 1000 gånger bättre än stekt inomhus!


Lukas verkade ha roligt och han verkade heller inte ha något emot taggtråden ... konstigt!


Efter maten blev det efterrätt, "marchmallows på pinne", mumma för magen! Det var både en, två och tre som slank ner i magen på oss alla.


Den här utsikten är inte helt fel, eller hur? Hursomhelst, en grymt rolig och trevlig dag med familj och vänner. Tack för den presenten!


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.