Morgonkul

/
0 Comments
Även om Josefine vaknar mellan 6 och 7 varje morgon så kan man inte klaga för hon är på ett sprudlande glatt soligt och roligt humör. Imorse vaknade Madeleine 05:30 och var hungrig så jag satt i sängen och ammade när jag vid 6 började höra ljud från Josefines rum och efter en stund hör små tassande fötter på golvet och hon kommer ut i hallen.
J: Mamma, pappa, jau (vilket betyder JAG på skånska) e vaken nu
T: Kom Josefine, vi är i sovrummet
Josefine kommer in till oss med snutten i munnen, jag ammar o Mårten sover
J: Jau e vaken nu mamma
T: Jag ser det, hjärtat. Har du sovit gott?
J: Mmm
Josefine klättrar upp i vår säng och ger Madeleine och mig en puss och sen pussar hon på Mårten samtidigt som hon säger
J:Hej du, pappa du e vaken nu. Kom pappa bygga me klossar (lego)
M: Jag kommer om en liten stund, ska bara morna mig först
Josefine klättrar över Mårten ner på golvet, börjar dra i Mårtens hand och lägger huvudet på sned och säger
J: jau bara hjälpa dig lite pappa
M: Du kan tända lampan på ditt rum så länge så kommer jag strax
J: Jau kommer alldeles snart
Josefine skuttar iväg och tänder taklampan och sen hör vi att hon börjar rota runt i legolådan, men strax kommer hon in igen till oss och går fram till Mårten och räcker honom glasögonen och klockan som legat på sängbordet
J: Här pappa, vassego (varsågod) pappa. Kom nu pappa, bygga me klossar. Kom pappa, jau bara visa dig hur man bygger klossar
Mårten ger upp sömnen och går upp och bygger med klossar. Jag ammar färdigt och Madeleine och jag somnar om till kl 8 (vilket INTE Mårten kan göra ...)

Detta var en vanlig början på dagen i vår familj. Innan vi lägger oss på kvällen tittar vi till Josefine och då kan vi hitta henne på alla möjliga och omöjliga sätt i och utanför sängen. Det är tur att hon har stor säng, även om den inte alltid räcker till...



OBS, här har det blivit "tokigt" med bilden, självklart sover hon inte upp och ned, utan har huvudet utanför sängen (Ni som kommer ihåg de tidiga mobilfilmerna från förra året har "huvudböjarvanan" inne)




You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.