Madeleine på träningsläger samt heldag på stan

/
2 Comments
Mårten och Josefine flög till Stockholm i onsdags morse för att umgås med hela tjocka släkten medans Madeleine och jag (Therese) stannade hemma.
Madeleine provar vår mysiga gunga i uterummet. Funkar jättebra att sitta och läsa i när Madeleine har somnat i bärsjalen :-)

Som vi har berättat tidigare har Madeleine haft mycket svårt (läs: omöjligt) för att somna/sova i vagnen. Nu när det bara är hon och jag hemma hade jag tänkt ha träning i att sova i vagnen. Vi började igår, onsdag med en barnvagnspromenad med en skrikandes (läs: vrålilsk) Madeleine. Misslyckades. Så jag tänkte när natten närmade sig att jag får väl ta in vagnen och stå framför Tv-n tills hon däckar men då kom jag på att hon passar nog i Josefines dockvagn så jag la henne där och började dra vagnen och Madeleine bara skrek och skrek tills jag kom på att jag kan ju prova om hon tycker om magläge bättre och gissa vad som hände....
Det blev tyst i vagnen efter 2 minuter och sen sov prinsessan i 2,5!!! timme tills jag väckte henne för jag ville gå och lägga mig.
Trångt och mysigt och skönt, än är jag inte för stor.

På nätterna sover hon bredvid mig i min säng då jag ej vågar ha henne på mage i egen säng utan andningslarm.
Idag, torsdag har jag, Madeleine, Pilla och Samuel shoppat loss på stan. Vi har letat sommarplagg i större storlekar till barnen då vi tänkte åka på långresa under vintern/våren till Thailand. Mmmm längtar redan.
Allt har fungerat jättebra, Madeleine har ätit, varit vaken en stund och sedan somnat på mage i vagnen och vi har shoppat och shoppat.
Så här mysigt sover hon i sin egen vagn. Det räcker inte med att vagnen rullar för att Madeleine ska somna utan en stunds buffande i rumpan vill hon ha men det är mycket bättre än hur det var förut. Jag hade bärsjalen med fall i fall men behövde inte använda den. Så snart vi har fått tag i ett andningslarm ska vi nog få ordning på sovandet ordentligt!

Pilla och jag passade på att äta lite sushi till lunch medans barnen sov. Mumsigt!

På eftermiddagen fikade vi på Systrar och Bönor och Samuel mös med Madeleine som också var mätt och belåten.

På kvällen blev jag bjuden på middag hos Pilla och Peter, tack för en mysig dag!






You may also like

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, bra jobbat med träningen. Vi har det bra på vår minisemester. Lekland, lekstugor och trevligt sällskap med god mat och dryck.

Kramar Mårten och Josefine.

Anonym sa...

Så nu kan även storasyster Josefine köra omkring med Madeleine och få henne att somna = super bra! ;o)
Kramar från Pernilla och Hampus

Använder Blogger.