Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt HURRA!!!!

/
0 Comments
Vintern kom tidigt i år, rättare sagt 24 november överraskades Skåne som vanligt av snökaos. På bara några dagar kom det sjukt mycket snö!

1-e skottare i denna familjen var frun i huset! När det snöade som värst var jag ute 3-4 ggr/ dag och skottade rent uppfarten, gångarna och trappan. Bara på en dag kom det över halvmetern med snö... Bra motion var det och även om det var tungt emellanåt så var det på något sätt mysigt samtidigt....

Denna lilla snöhög skottade jag upp från uppfarten, målet var att den skulle bli högre än staketet och jag lyckades :-)

Vackert vinterlandskap, eller hur???

Snön fick ligga vackert kvar i två veckor, sen töade det och blev till isgator. Vi har haft svårt för att vara ute och leka då varken jag , Josefine eller Madeleine kan gå ordentligt. Vi halkar bara runt på isen. Idag snöar det igen och vi kan väl hoppas att det får ligga kvar till jul.....


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.