Att borra en trappa och att höja en säng

/
0 Comments
Som många av Er vet har vi renoverat vår källare rum för rum. Nu har vi kommit så långt att vi fått golvet på plats i TV-rummet (gillestugan) och målat väggar och tak. Vi håller nu på med trappan som har fått vit färg och som snart ska få fina nya eksteg på plats. Men innan dess ska vi sätta lite belysning. Ett gäng små LED-spottar ska borras på plats. Här har jag en liten hjälpreda som håller mig sysselsatt samtidigt som jag borrar. Det gick bra, jag borrade tolv hål till tolv lampor. Problemet var bara att jag tidigare hade borrat ett hål för att prova en lampa i ... arrrghhh ... ett hål för mycket. "Har man inte jobb skaffar man sig det", bara till att ta fram spacklet igen. Men men ... det blev riktigt snyggt. Mer bilder när allt är klart.

En dag innan jul sov Josefine över hos mormor, då passade vi på att åka till IKEA för att "titta" lite. Ni vet säkert lika bra som vi att det går inte att gå in på IKEA och "titta" för att sedan komma ut tomhänt. Vi lyckades inte heller med detta. Vi kom hem med både det ena och det andra till hemmet. Däribland ett par ben till Josefines säng. Hon börjar bli så stor så det var dags att höja upp sängen. Vilken överraskning det blev för henne när hon kom hem dagen efter.

Hon gillade sin säng ... vi med, det är lättare att sätta sig i den för att läsa en bok ...


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.