Citat av Josefine

/
0 Comments
Josefine var ju väldigt tidig med att börja prata så vi brukar samla roliga kommentarer på små lappar.
Här kommer några sycken från sommaren och hösten:

Kompisdags
Josefine: Mamma, jag vill hem hos Oskar
Therese: men han bor i Stockholm
Josefine: men jag gillar att åka flygplan
Therese: men det kostar pengar
Josefine: då får vi köpa pengar
Therese: var då
Josefine: (som den självklaraste saken i världen) i pengaaffären

Läggdags
Therese: Josefine kom och kissa. Jag räknar till tre annars blir det ingen bok ikväll
Josefine fortsätter att trotsa
Therese: Ett
Josefine: två och tre mamma ( och springer in på toaletten)

Städdags
Josefine: Titta mamma som det ser ut. Ni måste dammsuga här...
eller
Josefine: (när hon dammar) titta pappa, jag hittade några dammis

Sovdags
Josefine kan hålla på 30-45 minuter efter att hon har lagt sig med att prata, ropa och leka innan hon somnar. Ibland låter det så här:
Josefine: Mamma kom, du ska få se när jag sover med ett öga
eller
Josefine: jag orkar inte sova
och så 5 minuter senare
Josefine: Jag e färdigsovad, pappa!

Kläddags
Josefine: hjälp mig mamma
Therese: är du så trött så du inte orkar själv?
Josefine: Ja, jag har ingen bensin i armarna längre. Bensinen är slut i både armarna och benen.

Lekdags
Mårten och Josefine leker mamma, pappa, barn. Mårten är pappakanin, Josefine är mammakanin med en styck bebiskanin imagen.
Josefine: 1, 2, 3 nu kommer bebisen ut!


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.