Thereses födelsedag

/
1 Comments
Fredagen den 6:e februari var det födelsedagskalas hemma. Det var Therese som fyllde år. Hur mycket vill jag inte förtälja men jag har mina aningar ... (se Ännu en vecka) Eftersom Therese inte var så sugen på frukost på sängen innan jobbet (läs 05.00 ...) blev det firande på kvällen istället. Jag och Josefine hade slagit in några paket på torsdagskvällen. Josefine hade mest stjälpt till det med tejpen, förlåt, hjälpt till med tejpen. Att tejpa är tydligen mycket roligt ...

Här sitter de troget stilla och väntar på att bli fotograferade, förväntansfulla inför presentöppningen ... OK, kör igång ...

Rrrrriiiinnngggg ... mitt i paketöppnandet ringde telefonen. Det var en av alla många gratulanter som ringde för att fira födelsedagsbarnet. Under tiden såg Josefine sin chans att öppna lite mer paket. Här har Therese fått en liten tavla av Josefine med lite blandade ord och egenskaper som beskriver henne ... enligt Josefine. Man skulle nästan kunna tro att Josefine kan läsa, då hon utan problem pekar ut ordet Mamma. Men så är inte fallet ... vad vi vet ...

Efter ett tag blev det jobbigt att sitta still och öppna paket, då ville Josefine plötsligt äta en banan. Men då vi snart skulle äta en gourmet-måltid fick hon nöja sig med ett lite märke på näsan. En klassiker från min egen barndom, men då stod det alltid Chiquita på lappen ... tiderna ändras. Men lika roligt var det.

Gourmet-måltid sa jag. Jo, det blev mycket gott. Stekt lax med färska kryddor, ungsrostade grönsaker med chili-lime sås till huvudrätt. Efterrätten bestod av diverse exotiska varma frukter i ugn med vaniljglass. Mmm ... det var ingen av oss som gick hungrig från bordet. Nästa födelsedag i huset är Josefines, om lite drygt en månad och sen ser jag framemot min egen 32-årsdag om tre månader ...


You may also like

1 kommentar:

Familjen Malmqvist sa...

Är det redan 32 år du ska fylla Mårten?? Det kan man inte tro ;-)
//Håkan

Använder Blogger.