Hampus dop

/
1 Comments
Tänk vad tiden går fort. Jag tycker inte det var länge sedan vi var och hälsade på Pernilla och Magnus en kort tid efter Hampus var född. Men nu är han stora killen, rullar runt mellan rygg och mage, skrattar och sitter i hoppgunga. Ja, just det, han är numera officiellt kallad Hampus.

Som Ni ser på bilden nedan ser Magnus verkligen ut som en stolt far när prästen håller upp Hampus efter det obligatoriska vattenbadet. Killen var duktig, skrek inte och knorrade ett dugg, verkade dock lite uttråkad på slutet.

En stolt fadder (gudmor) var syster Jessica. Hon gjorde ett mycket bra uppträdande och vi är alla imponerade av hennes armstyrka, det var länge hon fick bära Hampus där framme. Bra jobbat.
Hela familjen Zirath samlad framme i kyrkan efter cermonin. Visst ser de glada ut allihopa. Efter det kyrkliga var det dags för smörgåstårta, kaffe och kakor i tillhörande byggnad. Pernilla hade gjort egna smörgåstårtor. De var verkligen goda och saftiga. Kan du ta med en liten ner på nästa besök ? Både jag och Therese har lärt oss ett och annat trick när det gäller att göra egna tårtor, när ska vi testa detta ... huhm.

Tack för att vi fick vara med på dopet och bo på pensionatet en natt, god mat, trevligt sällskap som vanligt.


You may also like

1 kommentar:

Familjen Malmqvist sa...

jan på april skulle kunna passa bra för den där smörgåstårtan... Och bara för att jag tycker om er så mycket så kan jag väl ställa upp och vara provsmakare. Tänk vad jag gör för er skull??
//Håkan

Använder Blogger.