Trädgårdsdax

/
3 Comments
Nu i april är det verkligen dags att göra något i (åt) trädgården. Då vår trädgård stod i "träda " hela förra året var det bara att ta på jobbarkläderna och ta fram spaden och börja rycka ogräs ...

Vi hade en liten hjälpreda som gick runt i trädgården och kände på alla blommor, åt lite jord och ramla lite på gräset. Men Josefine tyckte det var kul att vara ute ...

Men att vara ute en hel förmiddag tar på krafterna och efter lunch såg det ut så här ... hon somnade i stolen ... läggdags kanske ?


You may also like

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser härligt ut! Melvin sitter här bredvid mig och envisas med att säga att det är Samuel som har somnat i stolen...Inte för att jag tycker att de är så lika varandra, men det tycker nog Melvin.
Söt är hon i alla fall!
Kram från moster Charlotte

Anonym sa...

Jag tycker att det är illa.... mycket illa.

Barnarbete är förbjudet enligt FNs barnkonvention.

Se bara på bilden där arbetaren har somnat, helt slutkörd. Tur för er att ni har utfordrat henne... Stackars Josefin.

Kram på er alla i den härliga vårsolen!

/Magnus och Johanna

Anonym sa...

När jag hör orden "dra ogräs" känns det extra skönt att bo i en "community". På något konstigt sätt är gräsmattan alltid klippt och buskarna tuktade. Jag tror faktiskt det trädgårdsmästarna är Mexikos största bidrag till Miami.

Å andra sidan hade det varit roligt att vara hemma och se när lillsnäckan tultar fram.

Magnus och Johanna har rätt, barnarbete är inte bra. Har bestämt för mig att jag sett någon som tyckte precis så "..för barnen har ju ingen känsla för kvalitet.."

Använder Blogger.