Det är jobbigt att vara pappaledig

/
2 Comments
Puh, pappaledig, vilket jobb ... ett drömjobb isåfall. Så här ser en vanlig dag ut i Josefines och min värld. Efter en lagom start blir det stadig frukost med gröt, vatten och bröd. Vi brukar också i samband med frukost öva oss på att skratta. Det vill säga, jag skrattar och Josefine härmar mig ... hur kul som helst. Visst syns det ?

Efter frukost är det lek och spel, tvätt och disk eller annat husligt göromål. Ibland är det kanske något ärende som ska fixas, då blir det stan. Men då vädret varit allt annat än bra hittills, har det blivit lite lekar inne istället. Att döma av bilden nedan kan man nästan tro att hon skriver ... eller ?
När lunchen är avklarad, lillan ligger och sover i vagnen är det dags för avkoppling 101. Vad kan vara bättre än en kopp varmt kaffe, en liten kaka och ett gäng tidningar i uterummet. Perfekt.

Sen blir det mellis, middag, lek och spel följt av välling, tandborstning och pyjamas. Vid 20-tiden släcks ljuset i barnrummet, varav jag röjer upp det sista alternativt slappar i fåtöljen och "sparar" lite disk till morgondagen (jaja, jag borde gjort den direkt men jag ska bara ...)


You may also like

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Mårten! Du ser helt utmattad ut. Du behöver nog lite semester... en tur till Miami kanske?
Kram Charlotte

Anonym sa...

Du har ju inte en minut ledig. Tänl bara på att ta lite egentid också... så att du inte blir utbränd...
Nej då, jag är bara avundsjuk. Du är värd det!!

Mvh
//Håkan

Använder Blogger.