Madeleines 1-års kalas

/
0 Comments
Den 29:e Maj hade Madeleine sitt 1-års kalas för släkten. Vädret var strålande och tårtorna likaså. Madeleines faster Karin hade bakat och dekorterat tårtorna med olika Barbapappa figurer (ja, eller Barbamamma också för den delen). Undra vilken av dessa som är Barba-Envis (dvs Madeleine)?

De var inte bara fina att titta på utan grymt goda att äta. Som tur var blev det kvar lite som var tvunget att ätas upp nästa dag ...

Såhär glad blev Madeleine för sina tårtor.

Kusin William fastnade för födelsedagståget vi hade på bordet. För säkerhetsskull ställde vi fram två tåg. Josefine satte en tvåa på det ena tåget då William är två år ... (självklart eller hur?)

"Var är tårtan?" "Det är faktiskt mitt kalas!"


"Ge mig en bit, mamma!"

Madeleine hade många hjälpredor när hon skulle öppna paketen. De ville inte bara hjälpa henne att öppna utan helst öppna paketen själva ...

Visst ser Josefine och kusin Emilia förväntansfulla ut?

"Titta mamma, jag kan ta av och sätta på locket på denna!"

"Nä, nu kollar jag in snöret, det verkar roligt ..."

"Jag ska bara hjälpa dig lite Madde ..."


Här ser ni en överblick av presenterna hon fick, fantastiskt fina saker.

Efter kaffe, tårta och hembakade kakor och paketöppnande var det middag på kvällen. Gott och trevligt.

Tack allihopa som var med och gjorde Madeleines första kalas till en rolig tillställning.


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.