Julsemester i Stockholm Del 2

/
0 Comments
Julen är lååånnnngggg .... men också alldeles UNDERBAR. Här har vi precis anlänt på julafton till Josefines faster Karin med familj. Då blev det glögg. Visst ser vi nöjda ut?

Samlade runt bordet är Mårten, Bodil och Karin med William i famnen.


Här är Kjell, Bodil, Martin med William ståendes i knät och Karin hjälper Emilia med att torka upp glöggen hon spillde.


Här sitter Therese med Josefines kusin Emilia i knät.


Här leker Josefine och Emilia med farfar Kjell och farmor Bodil. Emilia kallar dem mormor och morfar ... det kommer bli en fight om detta senare ... "Det är min farmor ... nej, det är min mormor ..."
Här sitter Mårten med lille William i knät. En riktig liten glad spjuver som redan lärt sig linda morbror runt fingret genom sin glada uppsyn.

Här är familjen Edvardsson / Nyberg i julkläderna i soffan.

Hela skaran samlad i soffan, till och med hundarna Ceasar och Nero fick plats på bilden. Saknas gör kaninerna och katten Bull. Tack för det katten :-)

Här är "The Henrikssons", Martin, Emilia, Karin och William.


Här försöker Josefine lära sin kusin William att dricka vatten ur en flaska. Han verkar vara en ganska bra elev, han tittar uppmärksamt på. William är fyra månader yngre men snart har han växt ikapp henne ... har redan storlek 74, samma som Josefine.


Här busar William med Therese, visst verkar både hon och han glada ?


Här har tomten varit och lagt klapparna under granen när barnen sov middag. Han kan omöjligt komma med alla klappar i sin säck. Josefine vill gärna känna och klämma på dem. "Nicke Nyfiken"
Haha, jag fick tag i ett snöre ...

"Kan man ha två julklappar samtidigt?"

"Undra vad det är i det stora paketet, är det till mig kanske?"

Sent omsider hittade tomten ut till stugan. Josefine var inte ett dugg rädd utan tog gärna tomten i hand för att välkomna honom dit.

"Tack så mycket tomten!"


"Jag har fått en telefon av farfar Kjell och farmor Bodil, den kan spela ..."


Josefine kan inte sitta still i faster Karins knä ... vem skulle kunna det med alla julklappar som måste öppnas ...


Här ska vi ut och ta ett dopp i den varma badtunnan kl elva på kvällen. 42 grader i vattnet, jättehärligt. Om Ni tror att jag (Mårten) bröstar upp mig på kortet är det fel, detta är min naturliga pose ... :-)
Skööönnnnttt ...

Josefine säger hejdå för denna julen ... ses en annan dag. Men egentligt säger hon nog "Ta upp mig då, ta bort den där kameran"




You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.