Trelleborgsloppet 10 km

/
0 Comments
I lördags var det äntligen dags - det som vi alla tränat för - Trelleborgsloppet 10 km löpning. Hård träning, motvind på långrunderna, tråkig intervallträning. Men här kom belöningen.

Starten gick kl 10.00 och jag, Håkan och Charlotte var nere i god tid för att hämta nummerlappar och värma upp. När väl starten gick var det bara att hänga med, fort gick det. Jag fick ganska snart häng på någon som verkade ha samma fart som jag var ute efter. Perfekt faktiskt.

Vädret var perfekt för löpning, lagom kallt och inte så blåsigt. Det var bra tempo och jag höll rygg på min "hare" i 6 km, sen fick jag släppa och springa solo in i mål. Sista kilometern sprang jag om och ifrån en löpare med IFK Trelleborg på ryggen, det kändes bra.

Trött som attan i mål, men med en riktigt bra tid, 41 minuter och 31 sekunder. 47:e man i mål Helt klart jättenöjd med tiden. Nästa år ska det också springas, men då siktar vi på under 41 minuter ...


You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.