Staketbygget

/
1 Comments
Vädret denna veckan har varit helt underbart, sommarvärme och sol hela veckan. Vad kan då vara bättre än att bygga staket ? Inte mycket, men det måste göras. Det gamla staketet höll på att falla sönder om vinden låg på från fel håll. Vem kommer då till hjälp? Rolf, såklart, denna klippa på allt som har med bygge och annat att göra (Stort tack för hjälpen, Rolf). Men då jag (Mårten) gärna vill lära mig ett och annat och få lite skit under kontorsnaglarna ville jag självklart vara med ...

Sagt och gjort, efter lite inköp och rivning av gamla staketet var det dags att börja . Den första bilden är inte konstig på något sätt ...

Denna torsdag var Therese hemma som tur var, annars hade nog bygget tagit lite längre tid. Vår lilla stjälpreda, förlåt hjälpreda ville gärna vara med överallt där hon inte fick vara ...

Kliva framför skruvdragaren, kasta ut alla skruvar i jorden eller annat var en favoritsysselsättning för Josefine den dagen. Nä, skämt åsido, hon var duktig, Therese höll henne sysselsatt hela tiden. Det var maskrosplockning och annat i trädgården. Hon passade till och med på att sova i allt sågande. Men hon var ganska van vid det sågande ljudet sedan trädäcket byggdes förra året. Det kanske till och med var sävande, vad vet jag ...

Här skulle man nästan kunna tro att jag vet vad jag pysslar med ... :-)

Hållfastheten måste testas ...

Men, nu har vi både staket och en stadig grind, nu kan lilla fröken inte smita ut på äventyr. I samma veva byggdes det en sandlåda (ja, eller Bauhaus hade en byggsats som skulle sättas ihop), nu ska det bara fyllas på med lite sand ... sen finns det sysselsättning för både barn och vuxna.

Kanske dags att börja med en pool när ångan väl är uppe?


You may also like

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade du inte visat den första bilden hade man ju kunnat tro att du hade gjort allt själv - t.o.m. utan barnvakt. Bra jobbat båda två eller kanske alla fyra!
Kram

Använder Blogger.