En helt vanlig onsdag ...

/
2 Comments
Jaha, vad händer en helt vanlig onsdag i Trelleborg? Ganska mycket faktiskt. Särskilt då Josefine bestämde sig för att vakna redan 05.45 ... inte riktigt enligt mina planer ... Men men, det är bara att gilla läget. Det positiva nu när Therese jobbar är att vi alla kan äta frukost ihop, om än tidigt. Mat går det också åt i hushållet så ICA Maxi var nästa stopp efter frukost och annat. Eftersom Josefine gillar att kasta och sparka boll fick hon faktiskt med sig en från Maxi. Själaglad ... även om hon var lite missnöjd över att den var tvungen att ligga i matvagnen hela tiden och inte kastas på golvet som hon ville ... men men ...

Jag tycker det ser ut som om hon har steget ... något för Hammarbys damlag (som går riktigt knackigt för tillfället ...) eller LDB Malmö kanske ...
Vad kan sedan vara bättre än att besöka en lekpark i närheten, här med karusellen.


Då tiden går fort när man har roligt var det hem igen i det fina vädret och äta lunch på trädäcket, härligt härligt.
Efter lunch brukar det vara läggdags men då dagen startade lite väl tidigt blev lunchen lite tidigarelagd vilket gjorde att vi fick leka lite tills det var dags att sova i vagnen. Man kan väl säga att hon gillar mössor ...

Sen var det sovdags, efter 2 minuters protest såg det ut så här ... då fick jag en lugn stund framför tidningen innan trädgårdstjänsten kallade.

På eftermiddagen var det besök på Bauhaus och inköp av sandlåda. Nu ska det byggas ... sen kom Therese hem och middagen intogs också på däcket. Solen var härlig och varm även på på kvällen. Antingen var maten god eller så gillade hon att sitta ute.

Jaha, imorgon är det torsdag ... jag tror inte den skiljer sig så mycket ifrån onsdagen ...


You may also like

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det ser onekligen ut som hon tränar på överstegsfinten. Dock tycker jag att det är lika bra att sätta målet på en fotbollskarriär här över. Har för mig att tjejerna tjänar bra med flis här....

Anonym sa...

Det måste vara underbart att vara pappa-ledig, särskilt när det är fint väder. Vad säger Therese om att jobba? Vi är ju i ungefär samma sits och jag önskar verkligen att jag kunde vara hemma när det är fint väder!!!!
Kram
Mormor

Använder Blogger.