Lekparken

/
2 Comments
När man är hemma hela dagarna med Josefine flyter den ena dagen ihop med den andra. Men en sak som är säker och som sker varje dag (förutom mat och annat) är iallafall besök på en eller flera lekparken under dagen. Lilla fröken börjar ganska snart klättra på väggarna (läs klänger på mina ben) tidigt på morgonen och vill ut. Inget fel i att vara ute ... klart vi drar ut. Vi brukar oftast vara No 1 på lekplatserna. Kan bero på att vi är där strax efter 8 på morgonen vissa dagar. Inte alla dagar som tur är. Men fint väder, morgontidningen och lite leksaker till Josefine så klarar vi oss bra en stund.

Här har vi tagit oss ner till en lekplats bakom Entré, ganska nybyggd och välbehållen med rutschbana (kasebana) och sandlåda mm. Samt en sån här kul liten gunga eller vad man nu kan kalla den ...

Hon tycker mer och mer om att leka i sandlådan, mest klättra i och ur, men iallafall. Kanske dags att försöka fixa sand till våran egen ....

Men, att vara i lekparken tar på krafterna. Även om inte alla sovställningar ser sköna ut sägs det att barn sover i den ställningen de gillar ... ja, bara det funkar så. Men varför inte utnyttja hela vagnen ?


You may also like

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror minsann att Mårten börjar bli halvskåning... Rätta mig om jag har fel men visst var det någon som blandade ihop rutchkana med kasebana i detta inlägget???

Edvardsson/Nyberg sa...

Nu försökte jag skriva inlägget så att även du, Håkan, skulle förstå ...

Använder Blogger.