Morgonpromenad och latte pappa

/
0 Comments
Måndagen började tidigt - för tidigt. Therese har varit uppe halva natten av och till med Josefine, "flickan som inte ville sova". När klockan slog 05.30 var det dags att gå upp. Jag (Mårten) skulle iallafall upp och jobba hemifrån kl 06.00. Efter att ha jobbat hemifrån mellan 06.30 och 08.30 kom jag upp och löste av en trött Therese som iallafall hade fått lite vila under två timmar. Men nu började den lilla att flaxa igen. Efter ett mål mat var det ut i vagnen med "ögona bums". Vi gick mot stan och passerade Vångavallen där parkförvaltningen hade gjort ett fantastiskt bra jobb med rabatten.


Vi fortsatte ner på stan, såg att körbärsträden var i full blom, överallt vi såg oss om. Sverige är härligt denna tiden.


Väl nere på stan letade jag efter ett öppet fik, där jag kunde köpa kaffe "Take away". Jag antog att det inte var någon idé att försöka med de gamla konditorien, utan styrde min kos till Coffee House. De hade precis öppnat, höll på att ordna sin uteservering inför dagen. Men det var ingen idé att försöka sitta ner, Josefine kunde vakna vilken minut som helst - vrålhungrig. Med en pappmugg Caffe Latte i ena handen (finns det mugghållare för vagnen?) och vagnen i den andra styrde vi norrut igen. Vi svängde in på uppfarten lagom till 10.00, då började det röra sig i vagnen och ansiktsuttrycket började ändras från fridfullt sovande till nedanstående. Ikväll är det Valborg, det blir väl en sväng till Trelleborgen för att titta på folk.



You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.