Hon växer och äter - vi leker och gör mat

/
0 Comments
Det var lite svårt att hinna med bloggen lite med bara Josefine, nu med Madeleine också är det nästan "Mission Impossible", men skam den som ger sig. I lördags var det lönelördag och då är alla i stan, jag menar verkligen alla i stan. Vi också såklart ... där passade vi på att inhandla lite svenska jordgubbar till mellanmål. För att inte helt glömma av att jag och Therese trots allt träffades i "the land of the burka" praktiserar Therese detta hemma ibland också. Ja, eller så leker hon tittut eller rent utav ger Madeleine mat i skuggan. Det var mycket varmt i helgen. Det kanske syns på Josefine ...

När det är varmt i luften men fortfarande kallt i havet får man ta fram badbaljan. Josefine ville mer än gärna bada en liten stund i den. Hon hade jättekul även om bilden nedan inte riktigt visar det ...

Det är roligt att vara hemma och leka i sitt rum eller ute i sandlådan, men den plats som fortfarande lockar mest är lekplatsen. Vad tycks om den posén? Framtida modell kanske?

Just denna dag på lekplatsen var vi där på eftermiddagen. Eftersom Madeleine äter i princip hela tiden har Therese henne på armen de korta stunder hon verkligen sover ...

Mellis som sagt ... vad kan vara bättre än en helt lite egen yogurt på en bänk ...

På bilden nedan tror jag vi äter frukost alt mellis en av dagarna på helgen ... eftersom jag (Mårten) läste en tidning ville inte Josefine vara sämre. "Pappa, jag åsso läsa tidning". Vad kan man säga ... (Jo, det är "Se och Hör")



You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.