/
2 Comments
Jag gjorde det, 42195 jobbiga Berlin meter! 4 h 23 min enl egen klocka. För att se min målgång, gå in på FinisherClip och sök på startnummer 5791.

Men innan vi åkte hem, gjorde vi lite saker i Berlin. Vi kom ner på fredagskvällen i buss. Mårten passade på att prova på hur det känns att ha två barn ... (Det är Moa brevid lilla "fröken förvånad med stora ögon")

Båtresan över var ingen lek, det blåste upp till 38 sekundmeter. I fören på båten där vi satt gungade det rejält. Therese och Anna var inte ett dugg roade av detta vilket kanske syns ... ja eller inte ...
På lördagen var det sightseeing för damerna medan vi löpare drog mot uthämtningen av nummerlapparna och en mässa inför loppet. Det var skor, powerbars, träningskläder och allt man kan tänka sig. Vädret var inte på topp, så det blev regnskydd på ... men det funkar det också.
På lördagen var det pastabuffé på hotellet. Jag (Mårten) tror aldrig jag ätit så mycket som denna kvällen, tre stadiga portioner av pasta, potatis, ris, kyckling, ost, frukt etc, var tvungen att sova på rygg ... men vad gör man inte för att ladda inför ett lopp. På söndagen var det stadig frukost vid 06.00 och sen avfärd mot startplatsen. In med överdragskläderna då det närmade sig starten vid 09.00 och uppställning. Pang, där gick starten. Bilden nedan föreställer Haile Gebreselasie, en bild som Therese fångade längs vägen. Jag är strax efter ... men ej i bild ... så där en 2h 15 minuter efter ...

Men hur svårt kan det vara att springa fort när man inte har någon ivägen, samt att det inte är trångt vid vätskekontrollerna ... eller hur :-)

Efter alla var i mål och en middag var det dags att åka hem med bussen. Som Ni kan se var det trötta personer i bussen, både löpare och hejarklack som gått långt för att lyfta fram sina kollegor ...
Träningsvärken på söndagen, måndagen och halva tisdagen var inte att leka med ... gå i trappan för att byta på Josefine var en plåga ...


You may also like

2 kommentarer:

Familjen Malmqvist sa...

Va så lång tid??? Du skulle ha tagit rygg på Gebrselassie...

Nej då, vi är imponerade av att du fullföljde. Starkt jobbat!!

Familjen Malmqvist sa...

Så roligt att kunna se dig gå i mål! Du ser ju knappt trött ut ens - jag är helt imponerad!
Kram Charlotte

Använder Blogger.