Madeleine - stor tjej nu

/
1 Comments
Utav tradition brukar vi fotografera våra tjejer när de "fyller" jämnt t ex år, månader etc. Denna gång har vi inte hunnit med det. Men vår lilla Madeleine har hunnit bli 1,5 år - herregud vad tiden går fort. Från att ha varit en liten plutt har hon växt till sig och är en bestämd liten envis tjej som går i storasysters hårda uppfostringsskola. Hon får lära sig mycket den hårda vägen. Men hon är tuff och står på sig. Det säger att envishet är ärftligt ... konstigt att hon är envis, både hennes mamma och pappa har sin kvar. Storasyster också för den delen ...

Madeleine leker mer och mer själv eller med Josefine (ja, eller ska vi säga runtom). Hon gillar att pilla, bygga och öppna och stänga saker. Här ser jag nog en karriär inom ekonomi framför mig. En kassaapparat, kulram och en handväska.

- Finns det några slantar här månne?

- Det är bäst jag stoppar ner dem här, den som spar hon har.

- Men vänta, vart tog de vägen? Vem har handlat för mina pengar?

- Hoho ... vart tog mitt barnbidrag vägen?

Som jag skrev tidigare gillar hon att bygga, här har vi lite lek på kvällen innan läggdags. Bygga med klossar är riktigt kul, visst är hon duktig?


You may also like

1 kommentar:

Jessica sa...

He he vilket fint inlägg.Tänk va fort dom små liven växer.

Använder Blogger.