Mellanmål och lek på trädäcket

/
0 Comments
Idag var det jättefint väder på eftermiddagen. Då passade vi på att äta mellanmål på trädäcket. Therese och tjejerna hade varit på öppna förskolan hela dagen fram tills dess medan jag fixat lite i huset (målat etc). Men alla tyckte det var härligt ute.

Efteråt var det såklart lekar utomhus. Josefine kollar in stenarna och de växter vi har ute.

Madeleine leker med gåbilen. Hon har börjat gå allt bättre och puttar fram bilen en liten bit och sen går hon till den. Hon går även ganska ofta mellan saker nu. Sakta men säkert går det framåt.

"Oops, hur ska jag nu svänga?"

"Haha, där satt den ..."

"Huhm, nu har jag visst kört ner bilen för trappan, då är det bäst att jag står här och funderar på vad jag ska göra ..."

"Men vänta nu, hade inte jag den där bilen?". Det händer ibland att Josefine och Madeleine inte kommer överens. Det kan också hända att Josefine helt sonika tar någon sak Madeleine har, eftersom hon ännu inte kan hålla emot alltid ...

Här sitter systrarna vid det lilla picknickbordet och njuter av solen ...



You may also like

Inga kommentarer:

Använder Blogger.