Hälsningar från Peking

/
2 Comments
Jag är i Beijing denna veckan på jobb. Jag håller utbildning åt en kund under två dagar och är med på en annan utbildning som observatör samt passar på att träffar lite kontakter under min tid här. Men lite shopping hinner jag också med, dock är jag grymt jet-laggad nu under dag 3 sedan jag kom hit. Kunde bara sova mellan 02-06 imorse .... tungt.


Slipsar finns det iallafall gott om ....

En lokal öl av märket "Tsingtao" slinker lätt ner i samband med middagen på Ya Show foodcourt.

Lite mat satt heller inte helt fel under kvällen ... 2 rätter med ris och två öl för ca 50 SEK känns som ett ganska bra pris. Ännu bättre var det när jag åt lunch i personalmatsalen i källaren, där kostade dagens rätter 12 SEK ... men så var det också endast lite kött på fettet, en hel fisk som såg ut som det enda vatten den sett var det som finns i diket samt en halvtråkig grön massa som skulle vara grönsaker ... nä, det blev mest ris vid den lunchen ...




You may also like

2 kommentarer:

Jessica sa...

Shysst jobbresa måste jag säga. Hoppas du blir lite piggare snart. Btw... är du på jakt efter nån present till pappsen så är slipsar ett bra tips. Hans tomte-slips börjar bli lite tjatig. =D

Familjen Malmqvist sa...

Ledsen att jag ringde och väckte dig...
//Håkan

Använder Blogger.